Water drinken

Water drinken

Het belang van water drinken en handvatten om meer te drinken.

Nu de zomer er aan komt en de temperaturen omhoog gaan, hoor je her en der het advies om meer te gaan drinken. Hiermee worden geen alcoholische dranken bedoeld, maar heel simpel: water (vocht)!

Omdat er zoveel verschillende soorten drank (frisdrank, limonade, vruchtensap etc.) op de markt zijn, wordt water vaak saai en smakeloos gevonden. Terwijl water belangrijke functies heeft binnen ons lichaam, zoals de lichaamstemperatuur reguleren (transpireren), vertering en opname van voedsel, transport van voeding- en afvalstoffen. Kortom, water is essentieel voor het lichaam!

Gewoon kraanwater kan jou al heel veel voordelen bieden. Zo is het niet alleen goed voor je gezondheid, maar ook voor de portemonnee. Verder is water uitermate belangrijk voor als je wilt afvallen, tijdens het afvallen scheidt je lichaam meer afvalstoffen af uit vetweefsel. Door het bloed komt dit in de nieren terecht, waar het gefilterd wordt, waarna het via je urine het lichaam verlaat. Zie hieronder de handvatten die wij jou bieden om eenvoudig water drinken toe te passen in jou leefstijl.

Handvatten:

  • Begin de dag met een glas water, zo breng je het vochtgehalte na de nacht weer op peil.
  • Neem altijd een flesje water mee, zo kan je af en toe een slokje nemen, al gauw merk je dat je een 0,5L op hebt.
  • Neem als je trek hebt een glas water, zodat je hongergevoel even weg gaat.
  • Neem voor het avondeten een glas water, zodat je eerder een vol gevoel hebt.