Drie tips die je helpen bij het sporten

Of je nou een bloedfanatieke sporter bent of het wat rustiger aandoet in onze club, deze tips komen iedereen van pas!

Slaap

De een heeft 6 uur nodig, de ander 9. Gemiddeld slapen we ongeveer 8 uur per nacht. Het klinkt wellicht als een open deur, maar om gezond te leven is het misschien wel het belangrijkst om goed te slapen. Ook met maar een paar uurtjes slaap zal je lijf zal dat uurtje in de sportschool best uit kunnen houden, maar je merkt dan later op de dag dat je veel minder energie hebt.

Goede sportkleding

De prestaties die jij bij ons levert, worden alleen maar beter als je er goede sportkleding bij draagt. En dan bedoelen we natuurlijk niet alleen kleding die er hip uitziet, maar echt kwalitatieve sportbroeken en shirts die een beetje ademen. Zweet je veel tijdens het sporten? Je shirt is your best friend: het materiaal neemt het vocht gemakkelijk op en zorgt ervoor dat jij het niet te heet krijgt.

Koffie

Je zou het vast niet meteen denken, maar koffie heeft dus een positief effect op jouw sportprestaties. Het bruine goedje zorgt namelijk voor een verbeterde bloedsomloop en geeft je spieren ook meer energie. En deze had je ook niet zien aankomen: het kan helpen tegen spierpijn! Drink een halfuur voor het sporten een kop koffie en je zult zien dat de pijn wegblijft!

Wil jij met een positief gevoel naar huis na een uurtje sporten? Met deze tips lukt het je vast! Wat is jouw geheime recept voor een geslaagde sportdag?