Smoothie

De smoothie

Wat is het nut van een groente/fruit smoothie? En wanneer neem jij deze?

Onze smoothies worden gemaakt van verse, ingevroren ingrediënten en zitten bomvol essentiële vitamines en mineralen. Deze stoffen heeft ieder mens nodig om goed te kunnen functioneren en ze bevorderen de (energie) stofwisseling bij allerlei chemische processen in het lichaam.

Fruit bevat zeer veel voedingstoffen die voor mensen van groot belang zijn. Naast vitamines en mineralen bevatten fruit ook snel opneembare koolhydraten namelijk; fructose. Ondanks de terughoudendheid van het eten van koolhydraten in diverse afslankmodellen, is dit macro-ingrediënt een energiebron voor alle cellen en weefsels in ons lichaam, dus ook spierweefsel.

In combinatie met snelle eiwitten (whey Protein) uit ons assortiment, zullen belastte spieren na een intensieve training direct beginnen met het herstelproces. Tijdens het trainen beschadig je kleine vezels van het spierweefsel (spierpijn). De snel opneembare eiwitten zorgen ervoor dat het lichaam direct beschikt over nieuwe bouwstoffen, zo kan het lichaam gelijk beginnen aan het herstel.

Behoefte aan wat meer energie? Probeer eens de Berry-Boost die gemaakt wordt van vers, rood fruit (aardbei, blauwe bes en framboos). Deze smoothie zit vol ascorbinezuur (vitamine C) wat zeer veel nuttige eigenschappen bezit. Deze antioxidant staat er om bekend dat het bescherming biedt tegen vrije radicalen. Het helpt bij (wond)genezing en dus ook bij de genezing van beschadigd spierweefsel. Verder wordt het immuunsysteem versterkt, helpt het bij de productie van hormonen, zorgt het voor opname van ijzer en is het nodig voor de vorming van bindweefsel.

Voor of na de training?

Voor – Hierdoor kunnen de eiwitten direct worden opgenomen, zodra je de spieren belast hebt.
Na – Het lichaam is meer in rust om de eiwitten op te nemen en de reserves aan te vullen.